Zorg met Zekerheid Thuiszorg is een organisatie in de Zaanstreek met ervaren zorgmedewerkers binnen de organisatie. Een nieuwe naam maar met bekende spelers in de zorgsector. Iedere zorgmedewerker heeft zijn eigen deskundigheid. Buiten het feit dat zij een verzorgende-IG of verpleegkundige diploma hebben heeft een ieder ook zijn eigen deskundigheid zoals wondzorg, psychogeriatrie en dementie.
Wij werken met kleine vaste zorgteams zodat de zorgvrager vertrouwde mensen om zich heen heeft.
Zorg met Zekerheid Thuiszorg is er door ervaring van overtuigd dat zorgvragers wel degelijk thuiszorg kunnen ontvangen naar volle tevredenheid ondanks de landelijke berichten dat de kwaliteit van zorg afneemt landelijk. Het kan wel degelijk op een kwalitatieve manier zolang je de zorgvrager als uniek mens blijft zien met persoonlijke wensen. Hoe fijn is het dat je dagelijks een goedgestemde zorgverlener mag ontvangen die met veel plezier en liefde haar of zijn werk doet. Dat is zorgverlenen met liefde voor het vak.,
Onze medewerkers zijn opgeleid binnen de verpleeghuis en ziekenhuissector en staan daarom ook niet snel voor een verrassende uitdaging. Zij observeren en signaleren afwijkingen al snel en spelen daar direkt op in. Uw zorg is dus in goede handen.
Ons beleid
Alinea's zijn de belangrijkste bouwstenen van webpagina's. Om deze te veranderen, dubbelklik hier of klik op Tekst bewerken. U kunt hier ook de stijl wijzigen.
Bestuur&Toezicht
De dagelijkse leiding van Zorg met Zekerheid Thuiszorg is in handen van de bestuurder Dineke de Vries. Wij werken niet met een management team om een grote onoverzichtelijke organisatie te voorkomen. Zo behouden wij korte lijnen. De zorgteams vallen dan ook direkt onder de bestuurder. Zo is de bestuurder op de hoogte van al ons personeel en onze zorgvragers. Een organisatie met korte lijnen en een persoonlijke sfeer.
De raad van toezicht heeft tot taak, toezicht te houden op het beleid van de raad van bestuur en op de algemene gang van zaken in de rechtspersonen die deel uitmaken van Zorg met Zekerheid Thuiszorg.
Ook heeft de raad van toezicht een belangrijke adviesrol richting de raad van bestuur. De raad van toezicht handelt zoveel als mogelijk in het belang van alle stakeholders. Tot slot vervult de raad van toezicht de werkgeversfunctie richting de raad van bestuur.
Het reglement van de raad van toezicht voldoet aan de eisen die aan toezichthouders van zorginstellingen worden gesteld. Daarnaast staan conform het desbetreffende model van de Nederlandse Vereniging Toezichthouders Zorg (de NVTZ) onderwerpen beschreven op het gebied van haar positionering, de samenwerking met de raad van bestuur, informatievoorziening, evaluatie, verantwoording en gedragsregels. Het reglement is nauwkeurig afgestemd op de statuten van de Governancecode Zorg 2017.
Geen van de toezichthouders heeft op enigerlei wijze een verbinding met de organisatie anders dan uit hoofde van het lidmaatschap van de raad. De (neven)functies vormen naar het oordeel van de raad van toezicht geen belemmering voor het functioneren als lid van de raad.
Privacybeleid
Zorg met zekerheid Thuiszorg
hecht grote waarde aan zorgvuldige en veilige omgang met privacygevoelige informatie.
Wij gebruiken de volgende gegevens voor de in deze privacyverklaring genoemde doelen:
Om gebruik te maken van onze services moeten wij u eerst registreren. Na registratie bewaren wij de door u opgegeven (persoons-)gegevens. Wij bewaren deze gegevens zodat u deze niet elke keer opnieuw hoeft in te vullen en zodat wij u kunnen contacteren in het kader van uitvoering van de overeenkomst.
Wij zullen de aan uw naam gekoppelde gegevens niet aan derden verstrekken, tenzij dat noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van de overeenkomst die u met ons sluit of indien dit wettelijk verplicht is. In geval van een vermoeden van fraude of misbruik van onze services kunnen wij persoonsgegevens aan de bevoegde autoriteiten overhandigen.
Indien wij op Social Media documenten, informatie of foto’s plaatsen vindt dat alleen plaats met uw uitdrukkelijke schriftelijke toestemming vooraf..
Wij nemen beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken. In het bijzonder nemen wij de volgende maatregelen:
De hierboven beschreven persoonsgegevens worden bewaard voor zo lang als nodig om de samenwerking met u te continueren en of services aan u te verlenen. De gegevens worden vervolgens gewist, tenzij er een contractuele of wettelijke plicht is die langer bewaren vereist (zoals de fiscale bewaarplicht van zeven jaar voor betaalgegevens en een bewaarplicht van 15 jaar voor Zorgdossiers).
Natuurlijk helpen wij u graag verder als u klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens. Op grond van de privacywetgeving heeft u ook het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens tegen deze verwerkingen van persoonsgegevens. U kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens;
Meldcode huiselijk geweld
De meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling helpt professionals met het signaleren en handelen bij (vermoedens van) huiselijk geweld of kindermishandeling. En bij psychisch of seksueel geweld en verwaarlozing.
De meldcode is bedoeld voor (vermoedens van) fysiek, psychisch of seksueel geweld en verwaarlozing. De 5 stappen in de meldcode Huiselijk geweld en kindermishandelinghelpen professionals vanaf het moment van signaleren tot aan het besluit over het al dan niet doen van een melding bij Veilig Thuis: